سفارت امارات متحده عربی در آمریکا اعلام کرده که تدریس هولوکاست را در کلاس‌‌های تاریخ در مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر این کشور آغاز خواهد کرد.

خوش خدمتی شیخ نشین‌ها به صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل سازمان، در راستای خوش خدمتی هرچه بیشتر مقامات اماراتی به صهیونیست‌ها، سفارت امارات متحده عربی در آمریکا روز دوشنبه اعلام کرده که  تدریس «هولوکاست» را در کلاس‌‌های تاریخ در مدارس ابتدایی و متوسطه در سراسر این کشور آغاز خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» سفارت امارات هیچ جزئیاتی بیشتری در این باره  ارائه نکرده  با این حال، این اعلام پس از عادی سازی روابط امارات با رژیم موقت صهیونیستی  در سال ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از توافق با میانجیگری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفت.

سفارت امارات در آمریکا در توییتی با اشاره به توافق عادی سازی که باعث شد بحرین و در نهایت مراکش نیز رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسند، اعلام کرد «در پی توافق تاریخی ابراهام، امارات متحده عربی اکنون هولوکاست را در برنامه درسی مدارس ابتدایی و متوسطه گنجانده است.»

«دبورا ای لیپستاد» فرستاده ویژه آمریکا در نظارت و مبارزه با یهود ستیزی در توییتی این اقدام امارات را ستود. لیپستاد با استفاده از کلمه عبری برای هولوکاست نوشت: «آموزش هولوکاست برای بشریت ضروری است .من از امارات متحده عربی برای این گام تمجید می‌کنم و انتظار دارم که دیگران نیز به زودی از آن پیروی کنند.» چندی قبل «عبدالله بن زاید» که برای اولین بار به تل آویو سفر کرده بود،در مکان یادبود هولوکاست در موزه «یادفاشیم» در قدس اشغالی حضور یافت. وزیر خارجه امارات عربی متحده تاج گلی را در این مکان قرار داد. همزمان با بن زاید، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز در موزه یاد واشیم حضور یافت و تاج گل در نماد یادبود هولوکاست قرار داد. امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد؛ که بعد از آن بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند. از آن زمان به این سو دو طرف برای گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و بارها مقامات صهیونیست به ابوظبی سفر کرده‌اند.

پایان پیام/م

دیدگاهتان را بنویسید