فرمانده انتظامی و رئیس پلیس فتا استان فارس و فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف کالای قاچاق، وقوع جرم های سایبری و دستگیری سارقان در استان فارس خبر دادند.

از کشف کالای قاچاق تا کلاهبرداری و دستگیری سارقان در استان فارس

به گزارش سازمان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی در گفت و گو با خبرنگار ان، اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح های عملیاتی،مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار با همکاری اطلاعاتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، از تردد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی مطلع شدند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، کامیون مورد نظر شناسایی و توقیف شد، افزود: در بازرسی از این کامیون، 360 عدد انواع کیف، 97 هزار و 640 عدد انواع لوازم آشپزخانه، 7 هزار و 300 برگ کاغذ رنگی، یک هزار و 700 دستگاه ماساژور، 8 هزار و 630 ثوب انواع لباس و مقادیر زیادی لوازم تزئینی تولد، انواع عروسک و توپ بسکتبال قاچاق فاقد مدارک قانونی که به صورت ماهرانه ای در زیر بار کامیون جاسازی شده بود،کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، 30 میلیارد ریال برآورد شده است.

دزد دوچرخه های شیراز دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز نیز از دستگیری سارق دوچرخه با 30 فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی در این باره اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه در شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران پایگاه تجسس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به 30 فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: در این خصوص یک خریدار اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شد.

شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی از اموال مسروقه کشف شد، افزود: آنها پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کلاهبرداری به بهانه فروش وسایل کشاورزی 

رئیس پلیس فتا استان فارس نیز ظهر امروز از یک کلاهبرداری اینترنتی خبر داد و اظهار داشت: فردی که با درج آگهی فروش وسایل کشاورزی در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود، شناسایی شد. 

سرهنگ امیرحسین سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید وسایل کشاورزی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان فروش وسایل کشاورزی برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ 700 میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست نموده و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبوده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد از 8 نفر دیگر مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

سلیمانی از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید