در سلسله گزارش‌های بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در سال گذشته به اتفاقات مهم فصل بهار سال ۱۴۰۱ نگاهی می‌اندازیم.

ترین‌های ورزشی ۱۴۰۱ اصفهان-۱| درخشش تکواندوکاران اصفهانی در جهان/ پا به توپ شدن ستارگان فوتبال با نوجوانان حصه

به گزارش سازمان از اصفهان، قرار است در سلسله گزارش‌هایی به بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در سال گذشته بپردازیم و در این گزارش به اتفاقات مهم فصل بهار سال ۱۴۰۱ نگاهی می‌اندازیم. تاریخ‌سازی بانوی دوچرخه‌سوار اصفهانی در رقابت‌های آسیایی در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در کشور تاجیکستان تیم ملی بانوان کشورمان دقایقی پیش موفق شد با ترکیب ساجده سیاحیان دوچرخه سوار اصفهانی، ماندانا دهقان، سمیه یزدانی، ریحانه خاتونی در جایگاه سوم رقابت های تایم تریل تیمی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ جاده در تاجیکستان بایستند. این اولین مدال تاریخ تایم تریل تیمی قهرمانی آسیا بر گردن دختران دوچرخه سواری ایرانی بود. طلا ‌‌و برنز جهانی تیراندازی به بانوان اصفهانی رسید جام جهانی تیراندازی به میزبانی برزیل برگزار شد که تیم تپانچه میکس کشورمان مدال برنز گرفت. در مسابقات میکس تپانچه تیم اول ایران با ترکیب گلنوش سبقت‌الهی و جواد فروغی برای کسب برنز مقابل اتریش قرار گرفت و با برتری ۱۶ بر ۱۴ برنز را به دست آورد. در مسابقات تیراندازی جام جهانی برزیل، تیم ملی با ترکیب گلنوش سبقت‌الهی از اصفهان به همراه هانیه رستمیان و الهام هریجانی در فینال این رقابت‌ها موفق شدند تایلند را با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ شکست دهند و صاحب مدال طلا شدند.

همچنین تفنگ تیمی زنان با ترکیب فاطمه امینی از اصفهان به همراه فاطمه کرم‌زاده و نجمه خدمتی برای کسب مدال برنز با دانمارک رقابت کرد؛ تیم ملی تفنگ زنان کشورمان در نهایت با برتری ۱۶ بر ۶ در مصاف با حریف پیروز شد و برنز گرفت. ۴ نقره و ۲ برنز نتیجه تلاش پومسه‌روهای اصفهانی در جهان دوازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان به میزبانی شهر «گویانگ» کشور کره جنوبی با حضور ۷۶۰ ورزشکار از ۶۳ کشور برگزار شد. فاطمه سلمانی‌زاده، مرجان سلحشوری، شیما نساجی، علی سلمانی، حسین بهشتی، هادی ترکاشوند، محمدتقی حاتمی و علی نادعلی ورزشکاران اصفهانی حاضر در این مسابقات بودند. مرجان سلحشوری در رده سنی زیر ۳۰ سال، فاطمه سلمانی‌زاده و شیما نساجی در تیمی سه نفره بانوان رده سنی نوجوانان، علی سلمانی، حسین بهشتی و علی نادعلی در آقایان بالای ۳۰ سال و حسین بهشتی در تیمی ۲ نفره آقایان بالای ۳۰ سال از اصفهان مدال نقره کسب کردند. همچنین فاطمه سلمانی‌زاده در در بخش انفرادی ۱۵ تا ۱۷ سال و هادی ترکاشوند رده سنی بالای ۶۵ سال نیز از اصفهان موفق به کسب مدال برنز شدند. حذف شاگردان‌ محرم نویدکیا از لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال سپاهان در دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل رفت که این دیدار در نهایت با پیروزی ۵ بر ۲ تیم قطری به پایان رسید. سپاهان در حالی که فرصت‌های زیادی را برای صعود در بازی‌های قبلی از دست داده بود، در این بازی هم علیرغم موقعیت‌های زیادی که داشت نتوانست به دلیل بی دقتی بازیکنانش بیشتر از دو  بار به گل برسد تا با ۷ امتیاز و حضور در رده سوم جدول گروه D با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کند. نایب‌قهرمانی ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان در چهارمین دیدار از فینال لیگ برتر در مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند و ذوب‌آهن شکست خورد. در پایان بازی هم با توجه به نتایج بدست آمده از مجموع چهار بازی ذوب‌آهن با شهرداری گرگان، فینال لیگ برتر ۳ بر ۱ به نفع گرگانی‌ها تمام شد تا کاپ قهرمانی برای سال دوم مهمان شهرداری گرگان شد. جام قهرمانی هندبال در دستان طلایی‌پوشان سپاهان تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با پیروزی در مقابل نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان دست یافت.

فولاد سپاهان که در فینال اول رقابت‌های لیگ برتر هندبال با کسب نتیجه ۲۳ بر ۱۹ برتری یافته بود، در مجموع دو بازی به قهرمانی دست یافت. تیم هندبال بانوان سپاهان نیز با پیروزی ۳۲ بر ۲۵ مقابل تأسیسات دریایی تهران، قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر هندبال بانوان ایران شد؛ سپاهانی‌ها با کسب دو پیروزی در فینال، هفدهمین قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان ایران شدند. نایب‌قهرمانی ورزشکار اصفهانی با تیم ملی بسکتبال با ویلچر در آسیا تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۲ تایلند، به مصاف تیم استرالیا رفت و برتری رسید تا شاگردان فلاح عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات را از آن خود کنند. دانیال ذاکری ورزشکار اصفهانی همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بود و به همراه ۱۳ ملی‌پوش دیگر عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. پا به توپ شدن ستارگان فوتبال اصفهان با نوجوانان حصه شهرداری اصفهان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت فوری، یک بازیکده محفوظ به متراژ ۸ هزار متر را فراهم کردند که اسباب و وسیله بازی در آن قرار دارد و زمین‌های بازی نیز در آن تعبیه شده است تا همجواری کودکان با آسیب‌های اجتماعی کم شود.

قاسم حدادی‌فر، مهدی جعفرپور، احمد جمشیدیان، محمدباقر صادقی، جلال اکبری، و محمد صلصالی با حضور در زمین بازی بچه‌های حصه نزدیک به یک ساعت پا به توپ شدند و لحاظت جالبی را به نمایش گذاشتند. جایزه بازی جوانمردانه قایقرانی به یک اصفهانی رسید کمیته بین‌المللی بازی جوانمردانه یک ارگان غیردولتی در خدمت ترویج روحیه ورزشکاری در رقابت‌‎های ورزشی در سطح جهان است، این کمیته سالیانه جوایزی به ورزشکارانی که بازی‌های جوانمردانه انجام می‌دهند اهدا می‌کند. مراسم امسال این کمیته پس از چند سال تعویق به دلیل شیوع کرونا، شب گذشته در بوداپست مجارستان برگزار شد. کتایون اشرف نائب‌رئیس فدراسیون قایقرانی که پیش از این سوی کمیته برگزاری به این مراسم دعوت شده بود، جایزه بخش ویلی دومه برای ترویج و توسعه ورزش جوانمردانه را دریافت کرد. پایان پیام/۶۳۰۹۰/ح

دیدگاهتان را بنویسید